Pages

17 February 2012

kaulah SAHABAT..

Assalamualaikum & salam Sejahtera

Dah lama rasanya aku tak di sini....Terfikir tentang Sahabat...apa itu sahabat? sama ke dengan kawan ,,rakan,, teman,, Friend,, BFF (best friend forever)??..walaupun hanya berapa huruf aku rasa ianya mempunyai maksud yang berbeza-beza...maksud yang mendalam.kadang2 aku sendiri pun tak faham dengan semua tu....bagi kita hanya perkatan yang berbeza tapi masih sama kan..tapi sebenarnya berbeza. pening jugak kalau tak berapa arif tentang nie.

aku...juga mempunyai sahabat,, rakan,, teman yang seangkatan dengannya.bagi aku mereka best, ada yang boleh buat aku gembira, bergelak ketawa, tapi ada juga yang membuat aku mengalirkan air mata..sahabat.. terlalu besar ertinya..

secara umum. Persahabatan ialah sebuah perhubungan yang membawa erti saling mengambil berat antara satu sama lain. persahabatan itu juga sering membawa seseorang itu untuk mengambil keputusan sendiri untuk melihat kan kematangan.

Ramai dari kalangan kita pada hari ini, melihat "persahabatan" itu sebagai sebuah perkara penting
 yang melibatkan
"kepercayaan","perhatian",Kasihsayang","komitmen","Pegorbanan","pemberian",
"penerimaan"....
 Semua itu pastinya mengambil masa yang terhad untuk membuat keputusan secara pribadi. Namun dari semua itu, perkara yang sangat penting bagi seseorang untuk mengadakan perhubungan "persahabatan" ialah MEMILIH SAHABAT yang benar-benar memiliki apa yang layaknya sebagai seorang sahabat sejati.

persahabat sejati pulak bg aku memerlukan kita untuk memiliki "Kejujuran", Kesetiaan", Keikhasan", "Pengorbanan" "Kasih Sayang", dan "Pengertian" terhadap apa yang mereka lakukan bersama atau untuk diberikan kepada kita.

hem..terlalu besar maksudnya..aku beruntung mempunyai sahabat,, rakan dan kawan dalam kehidupan. sahabat yang paling baik tak ternilai adalah Dia...yang telah tiada.dialah rakan, kawan sahabat,suami dan segalanya...susah untuk aku mencari insan sepertinya...insan yang setia. membuat aku gembira sepanjang masa. membantu aku disaat aku perlukannya...

Tiada kata2 yang dapat diungkap,,tak ternilai saat2 bertemu, terlalu pedih bila kehilangannya......
tiada siapa sepertinya....tapi aku masih mempunyai teman, kawan yang masih bersama.....

terima kasih semua...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...