Pages

25 June 2012

Adakah Dia Masih SuamiKu di Akhirat Kelak?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

pagi yg indah......walaupun mengantuk sangat...hari2 pun gantuk makin pelik dengan keadaan mata yang semakin malas.........wake up!!!!semua huhuhhuhu.Hari nie rasa macm nk bercakap tentang banyak benda..
banyak yang terjadi semenjak dua menjak nie..pelbagai perkara yang normal akan dilalui oleh setiap insan tp hari nie rasa macm nk kongsi sikit tentang sesuatu yg kita sendiri tak pasti....

Pernahkah anda mendengar soalan ini…
Adakah kita masih boleh menjadi suami isteri di akhirat kelak?


Kalau kita lihat di kaca tv, di radio, di dalam filem, sering kali pasangan bercinta menyebut:

“Semoga kita berbahagia hingga ke akhir hayat”.

Sedangkan kita boleh je kalau nak terus menyebut ayat ini sambil berdoa:

“Semoga kita berbahagia hingga ke akhirat kelak”.

TAK TAHU sama ada kenyataan yang akan aku kongsikan nie fakta atau sebalaiknya..tp aku sangat yakin dengan apa yg allah tentukan untuk setiap umatnya..
Untuk pengetahuan semua, di bawah ini adalah sedikit penerangan yang akan menjelaskan persoalan di atas:

1. Wanita yang meninggal dunia sebelum berkahwin.

:: Wanita yang meninggal dunia sebelum berkahwin akan dikahwinkan oleh Allah SWT di syurga kelak dengan seorang lelaki di kalangan ahli syurga.

Rasullullah SAW bersabda: “Tiada si bujang di dalam syurga” – (HR Muslim).

Ini kerana ada juga lelaki belum berkahwin yang meninggal dunia.



2. Wanita meninggal dunia setelah diceraikan & tak berkahwin sesudahnya.

:: Wanita ini juga akan dikahwinkan oleh Allah SWT dengan lelaki daripada ahli syurga.



3. Wanita yang meninggal dunia sedangkan suaminya tidak masuk syurga.

:: Begitu juga wanita yang meninggal dunia yang masuk syurga sedangkan suaminya tidak masuk syurga, akan di kahwinkan oleh Allah dengan seorang daripada lelaki yang masuk syurga.



4. Wanita yang meninggal dunia setelah berkahwin.

:: Wanita ini akan berada bersama suaminya di syurga kelak sekiranya suaminya masuk syurga.



5. Wanita yang kematian suami dan tidak berkahwin sesudahnya.

:: Wanita ini akan tetap bersama suaminya yang dikahwini di dunia sekiranya suaminya masuk syurga.



6. Wanita yang kematian suami dan berkahwin sesudahnya.

:: Wanita yang kematian suami dan berkahwin lain akan bersama lelaki yang terakhir dikahwininya di dunia tidak kira berapa kali dia berkahwin. Suami yang terakhir adalah suaminya di syurga sekiranya suami itu menjadi ahli syurga.

jadi selepas membaca tentang nie aku masih berfikir apa yg akan terjadi  padaku....sesungguhnya dunia kita hanya sementara...Disana kelak yag kekal selamanya...aku menyanyangi Si Dia sepenuh hati...dan sentiasa berharap akan dapat bersama Si Dia di akhirat kelak....tp sekiranya allah telah menetapkan jodoh lain untuk ku...aku tak dapat bersamanya ke?.sedangkan itu yang aku mahukan...persoalan yg tak kan dapat terjawab!!??
Rasullullah SAW bersabda:
“Wanita adalah kepunyaan suaminya yang terakhir.”

20 June 2012

BESTNYE Retro Santai My@Pc

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.......

Salam My@Pc  }khas tok geng2 My@Pc  :)

Dengan kemalasan yg melanda diri...ditambah dengan kesibukkan yang menjadi2 dah lama rasanya tak menjengok ke sini....hum..pagi2 nie slalunya memang malas nk berblog dengan kesibukkan di tempat keje tp pagi nie...my Bff ikin yag menjadikan aku teringat kat blog nie hihihihi thanks ikin yag sedang sibuk jugak menjengah blog beliau...hahhahaha

hem....makin hari makin aku tak tahu dan menghilang idea2 aku untuk berblog apa kah masalah yag sedang dialami oleh diri ini.....banyak berfikir ah nie...hahhaha cewah ]: huhuhuhu.
baru2 nie.bercuti-cuti malaysia dengan My@Pc ke Cameron...mg santai habis lah.seronok je dapat kenal2 gan ramai org tapi dalam keseronokkan kete pulak buat hal.....adehhh kete oh kete napalah slalu buat masalah time aku nak sonok2...
hem..tingglkan masalah tentang kete tu  (-_-) yang aku nak cerita hari nie tentang percutian aku di saat tak dapat cuti hihiihi.....time tu memang tak cuti kene keja jugak tp disebabkan event nie dah lama diketahui oleh diri ini...so terpaksalah membuat kenyataan yag tak berasas untuk membolehkan diri ini tidak menghadirkan diri ke tempat keje sory bos!! (nasib bos aku tak de Blog aku nie)...tak banyak yang nak dikongsikan cuma yang paling best bila dapat join konvoi santai nie bersama geng2 My@Pc ....dapat konvoi ramai2 oooo syok gak rasanya bila skali skala berkonvoi nie...

Apa yang aku ngok bila berkonvoi nie banyak sangat kerjasama diberikan oleh setiap pilot yang terlibat.
macam satu family walaupun lain2 jentera hihihihih...so ada lah sedikit sebanyak yang boleh aku kongsikan kat sni...santai2 kami di cameron tu.Thanks a lot kepada geng2 My@Pc yang banyak membantu.maklumlah baru pertama kali join diaorg konvoi apa pun event nie mg sempoi habis lah..hope dapat join lg pada next event nanti..yang paling penting Marsall konvoi mg gempak ah :)

stiker Konvoi 32 #mcm no umah aku je hhihi




BBQ time



Kete aku yg paling tak smart weii

My@Pc santai.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...