Pages

28 November 2012

RANCANG percutian....

INDAHNYA lah kalau dapat ge bercuti kan nie asyik kerja je,

Assalamualikum WBT & Salam 1 Malaysia..hum cuti2 sekolah nie mesti ramai yang nak ge bercuti kan ye lah sesekali dapat merehatkan minda dan tubuh dari stess bekerja..ke mana agaknya destinasi percutian korang semua.macam aku tak kemana pun hajat dihati memang lah nak sangat bercuti sehari dua pun cukup lah untuk ge bercuti kan.tapi hum memang tak dapat lagi lah nk cuti2 nie sebab staff kat tempat kerja pun tak cukup skung nie..bukan takat nak ge bercuti kena tambah ot ada lah hihihihihihi..tak pelah kan janji masyukkkkk.

Hum pada korang2 yang nak ge bercuti tak kira kat mana pun korang nak ge bercuti, pastikan rancang percutian dahulu. persiapan lokasi percutian yang paling penting. perbelanjaan wang jugak kena rancang agar mencukupi dan tidak terlalu menbazir. paling mudah skung nie boleh buat rujukan dulu kat internet kan atau pun tanya pada rakan 2lain yang dah perbah ge bercuti ke tempat yang korang nak ge tu.

Ok bagi aku bila nak ge bercuti yang paling penting adalah duit@wang sebab zaman sekarang nie apa2 pun nak kena guna duit...duit macam air je sekarang. bercuti, bercuti jugak tapi jangan jadikan percutian kita tu sebagai percutian yang akan membebankan bukan yang meyeronokkan..hum sebab tu kita kena rancang percutian kita tu...
Aku nie nak sangat pergi melancong ke luar negara tau,,tapi masih tak mengizinkan lagi.hari tu air asia ada buat promosi tapi bila dicatu2 balik kos nye mahal jugak than bila nak ge jauh2 nie mesti ada orang yang kena teman kan huhuuhuhu hum so kena tangguh kan dulu lah hasrat yang tinggi menggunung dihati nie..

Dapat bercuti dalam negara pun dah ok dah..ok apa negara kita Malaysia nie punya lah banyak tempat nak melancong tau.aku sendiri pun belum habis lagi ge melancong tempat2 yang menarik kat malaysia nie... kalau kat dalam Malaysia nie tempat yang paling aku nak sangat kalau pi bercuti adalah kat pantai.hihihihi sebab kat tempat aku duk skang tak de pantai so kalau sekali sekala dapat ge bercuti kat pulau nie wah mesti syoook kan.ada angin sepui sepui  bahasa gitu hum..lamanya tak ge bercuti kat pulau!!!!bilakah masa nya tu?

Aku nie tak de lah selalu ge bercuti, tapi aku nak kongsikan sikit kalau kita nak ge bercuti yang paling penting Bajet semasa bercuti.sediakan anggaran perbelanjaan semasa bercuti termasuk kos penginapan, makan, pegankutan dan sikit untuk ole2 kepada yang lain..hum kalau nak bercuti keluar negara boleh tukar lah mata wang negara yang kita nk ge tu kat malaysia je, sebab bila nak tukar kat sana nanti akan menyusahkan diri sikit lagi pun cara nie dapat mengelakkan kita dari ditipu semasa menukar wang. dan yang penting kena tahu lah jumlah mata wang asing tu dengan jumlah mata wang kita terutama waktu nak membeli belah.supaya tak membazir. Kalau dah ge bercuti tu mesti lah kita tak bawak kenderaan sendiri kan kalau bercuti jauh2 so pilih je pegangkutan yang murah. kalau boleh simpan 20% daripada anggaran perbelanjaan untuk dijadikan wang kecemasan. yelah malag tak berbau kan manalah tahu kang ada kecemasan yang berlaku jadi kita dah ada persediaan awal.

Peta jugak antara yang terpenting bila pergi bercuti.kalau kat dalam malaysia tak pe lah sesat macam mana pun stay boleh balik umah lagi kan...so tak salah kalau kita stanbay je peta lokasi perlancongan kita tu. KALAU BERCUTI KE LUAR NEGARA lebih abik gunakan wang tunai yang dah ditukar.bukan apa bila korang guna kad kredit caj perkhidmatan atau faedah yang dikenakan tinggi..tu manager aku lah cakap. dan yang paling penting jangan lupa belikan ole2 untuk family n kawan2..

SELAMAT BERCUTI SEMUA......jaga keselamatan dan semoga percutian korang akan menjadi percutian yang terindah untuk tahun nie...dan pada kawan2 yang baru khawin tu selamat berhoneymoon lah ye..


salam Ukhwah,
Rohayu Sohor.
-Tanamkan azam utk tahun depan agar menjadi insan yang lebih baik daripada tahun nie.
hidup untuk dinikmati bukan untuk dikhianati..semoga percutian korang untuk pengakhir tahun ini dirahmati.

MEMUJUK SAHABAT !

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia.

SELAMAT PAGI guys! hope hari nie semua kawan2,sahabat2,pembaca blog n semua bloger2 sihat2 hendaknya.sambil meyelam minum air..tapi jangan sampai tersedak sudah lah sebab banyak tertelan airnya hihihihihihi sebba apa cakap macam tu tengak kerja nie sebenarnya tapi tetap nak entry Blog kesayangan nie kejap.

pagi tadi before masuk keje singgah seven7 jap hajatnya nk beli roti or apa2 lah tok sarapan pagi tapi terbeli majalah Dara.com pulak hum best jugak story Edisi nie.so kat sini ada benda yang aku nak kongsikan sikit gan semua..TIP SAHABAT...sebab sahabat@kawan antara yang selalu ada dengan kita dalam kehidupan seharian kan so tak salah kalau kita tahu tip untuk Memujuk sahabat kan.,teks yang paling aku suka dari penulisnya Nor Hafizah Md Shah ialah :

"jangan terlalu EGO dengan sahabat sendiri. Berkawan bukan untuk sejam dua, tetapi untuk selama-lamanya......"
HUm ada betulnya kan.....jadi bila ada perselisihan faham tu tak salah kalau kita mengalah atau cari beberapa tip yang boleh kita semua gunakan untuk memujuk teman baik kita...BUKAN untuk membodek, tetapi sampai bila kita tidak mahu bersemuka dengan sahabat kita jika bergaduh kan.

  • Biarkan Seketika
selepas berlaku pergaduhan atau perselisihan faham @ pendapat,maka jangan sesekali terus menegur dia yang tengah 'panas'.biarkan dia pergi buat sementara waktu.may be dia memerlukan masa untuk 'sejuk' semula.jika dia benar2 menyayangi kita,masa merajuk tu tidak akan lama. kawan-kawan kalau bergaduh biasalah sudah menjadi asam garam dalam persahabatan kan...
  • Jaga Bahasa
kalau boleh Elakkan berjumpa dengan dia ketika kita terlalu marah ye lah takut kita pulak tidak mampu menahan amarah kita yang tengah membara2 dalam hati. Apabila sudah reda, barulah kita bersua dan berjumpa, bercakap menggunakan tutur bahasa yang elok. BUDI BAHASA amalan kita. jika reaksi negatif yang diberi. teruskan kesabaran dalam diri, stay kekalkan intonasi dan janganlah sesekali menaikkan nada suara kita kerana selalunya ianya akan memburukkan lagi keadaan.
  • Ambil Masa
selang dua tiga hari masih lagi tiada perubahan, perlulah kita dulu yang memulakan langkah. walaupun bukan kita yang memulakan bergaduhan.tak apa sesekali mengalah demi sahabat.Pilih masa yang sesuai untuk berdamai dan duduk di hadapan sahabat kita berseorangan.jika waktu itu dia terlalu sibuk atau pun tak sihat, maka lebih baik kita tangguhkan dulu hasrat kita untuk berdamai.
  • Bertolak Ansur
Buang sifat EGO dan tingkatkan kesabaran dalam diri. jika pertelingkahan itu berlaku bukan disebabkan kita sekalipun, jangan malu untuk menjadi orang pertama meminta MAAF.
Contohi peribadi Rasulullah SAW yang mudah memaafkan sahabat2nya. Tidak rugi andainya kita yang memulakan dahulu perkara kebaikan demi rakan baik yang disayangi.
  • Curah Perasaan
sesekali kita perlu jugak duduk berdua dengan rakan kita tanpa sebarang gangguan untuk melalui sesi meluahkan perasaan. kongsi apa sahaja yang terpendam di dalam hati sebab kadang2 ianya boleh menjadi pengubat hati tu. mana yang salah kita boleh perbaiki dan yang baik boleh diikuti. bukan kah kita dan sahabat saling memerlukan dan saling melengkapi untuk kehidupan seharian kita.
  • Berjanji
Apabila pergaduhan telah dapat diselesaikan teruskan keceriaan hari2 dengan sahabat kita dengan berjanji. Berjanji untuk tidak mengulangi perbuatan yang sama di lain hari. Setiap manusia ada kekurangannya. Oleh itu, sebagai sahabat kita perlulah saling menghormati dan bantu menbantu antara satu sama lain.

ha...macam mana tip2 yang diberikan boleh lah kan diguna pakai.ye lah kadang2 memang akan terjadi perselisihan faham dengan kawan2 kan..tapi tengok jugak lah masalah apa yang terjadi tu tak semua masalah senang diselesaikan dengan cara yang sama. sebab tu aku selalu kata ada bezanya sahabat dan kawan.
-Rohayu Sohor

26 November 2012

sembang Petang..

HAi...

Sorry ok hari nie kerja aku tak banyak...free2 gitu kat Hotel nie so sambil2 tunggu guest check in bolehlah menjenguk lantas menambah2 cerita kat blog kan hihihihihihi.hum tak de apa pun nak cerita.sembang2 petang je,borak2 kosong....zaman IT sekarang nie macam2 benda lah boleh kita buat kan untuk menghilangkan boring.salah satunya macam nie lah berBLOG....semenjak BFF aku ajarkan aku pasai BLOG nie....aku suka sangat tau.tak dapat dipisahkan macam iklan DIGI tu.hhihihihi
Dari buat benda bukan2, baiklah kita buat satu kerja yang berfaedah kan, dan yang pasti nya tak sakitkan hati sesiapa dan tak kan meyusahkan sesiapa.yelah sebab blog nie blog kita kan so suka kita lah nak buat apa pun tapi yang pastinya tak keterlaluan huhuhuhu...
HUm Pelik sebenarnya dengan orang yang suka jaga hal orang. maksud aku orang yang suka cerita2 pasai orang nie.mengarut je.tak dapat apa2 pun kan.hum biasa lah kan manusia..ish bapa banyak kan kan hum what ever...bak kata pepatah melayu "mulut tempayan boleh ditutup,Mulut Orang memang2 lah tak boleh ditutup kan".betul ke peribahasa aku tu ek?? rasa macam ye je..sebab selalu dengar orang cakap macam tu kan.. hehehhehe


MAK&BAH.....

Assalamualaikum ,Salam 1 Malaysia.....

Allah berfirman, "Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya, ibunya telah mengandungnya dengan menanggung susah payah dan telah melahirkannya dengan menanggung susah payah." (al-Ahqaf: 15)

Nabi saw. bersabda, " Redha Allah bergantung pada redha ibu bapa kamu dan murka Allah bergantung pada murka ibu bapa kamu." (HR al-Hakim)










Mak,ayah@Ibu,Abah@Mama,Papa@Umi,Abi@Mami,Daddy@Bonda,Ayahnda.....bila sebut tak sama pun bunyinya  kan tapi....apa pun panggilan kita kepada kedua orang tua kita apa pun yang anak2 panggil ke kita semuanya masih sama....mak dan ayah tanpa mereka sapa lah kita nie......macam lagu penyayi tanah air kita Sudirman #Ayah dan Ibu.......permulaan kami dapat melihat bulan dan matahari......lebih kurang gitulah liriknya kan. mereka sangat penting...macam aku.aku panggil mak dan Bah..Aku sayang mak gan Bah

Sayang pada kedua ibu bapa itu adalah amat bermakna..macam aku,aku masih mempunyai kedua ibu bapa mak gan bah, walaupun usia bah dah menjangkau 70an dan mak pulak dah 60an tapi mereka masih sihat dan masih bersama aku....terasa begitu bertuah dan beruntung...tapi tak lupa pada ibu bapa kawan2,pembaca blog yang telah kembali ke rahmatullah, Al-Fatihah aku ucapkan semoga mereka berada disamping orang2 yang beriman...yang penting doa anak2 tu lebih baik untuk mereka.

Kalau tanya aku.......tentang mak dan ayah apa yang aku boleh cakap.aku sayang sangat kat diaorang kalau lah tak de mak n bah kat mana lah aku nk menompang teduh,nak begantung harab.dan macam2 lah.nak harab adik beradik?bukan tak boleh tapi tak sama macam mak n bah.ok kalau aku now dah 25 tahun but stay duduk gan mak n bah lagi.bukan tak nak duduk sendiri jauh sekali nak meyusahkan mak n bah tapi rasanya rezeki aku masih di sini,means dekat2 gan orang tua lah.hum walaupun dah keje sendiri mak gan bah selalu jugak bagi belanja,Duit poket hihihihii malu lah jugak, tapi entah lah mungkin sebab anak bongsu dan tak de adik,abang2 pun dah ada family sendiri so sapa lagi kan...huhuhuhuhu than paling korang rasa macam tak akan pecaya ialah....bila shift pagi bah aku akan datang kat tempat kerja aku antar bekal makan tau hihihihihiihi ye sungguh sampai sekarang.kalau lah hr2 aku keje pagi,hari2 lah bah akan antar makan.

Bukan manja ok,tapi bah yang nak antar sebab dia risau kalau anak dia nie lapar huhuhuu..hum tu bah aku lah..kalau gan mak pulak dari dulu sampai sekarang aku masih tido gan mak tau hehehhehe kenyataan berani nie...betul lah.hum sebenarnya ada je bilik sendiri tapi entah lah mesti nk tido gan mak.hahhahaha entah hapa2 kan cerita benda garut2.tapi aku nak cerita jugak sebab nya aku nak cerita lah. hum dari kecik tido gan mak,bila dah kawin tak boleh lah tido gan mak kan tapi aku masih je tido gan mak kalau mak baring2 depan Tv saje je nyibuk2,tapi bila Si Dia pergi tinggalkan aku,,aku balik tinggal gan mak dan apa lagi tido gan mak jugak lah...bah tido sorang ok hihihihi sebab aku sayang mak aku.
sebab apa2 mesti cari mak,segalanye dengan mak,TERIMA KASIH MAK.

Setitik air Mata Ibu yang keluar disebabkan kita,tak cium bau syurga tau, Macam anak Lelaki ingatlah walaupun dah khawin dah ada isteri, MAK adalah yang utama yang pertama..Surga dibawah telapak kaki ibu, begitulah sabda Baginda Nabi Muhamad SAW. Apapun yang terjadi, ibu tetaplah seorang ibu yang harus dimuliakan dan dihormati oleh anak-anaknya. Sekalipun ibu berbuat salah terhadap anaknya, sang anak tetaplah harus menghormati ibu. Dengan cara yang santun bila ingin mengingatkan ibu bila melakukan kesalahan...SEKIAN

Bye......
P/s :untuk diri sendiri jugak.SAYA SAYANG MAK N BAH saya

22 November 2012

LELAKI MIANG!!

Assalamualaikum &Salam 1 Malaysia

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ada ke peribahasa "umpama kucing xde gigi, tikus melompat2" hahahaha klakar bunyinye kan tapi kalau dari maksudnye >kalau lagi dilayan lagi menjadi2...peribahasa nie aku dapat dari seorang rakan media tau hihihihihi.well berperibahasa bagai sebab geram sangat dengan sorang lelaki nie......lelaki miang ambik kau pakcik weiii label special tok kau tau.hum kawan aku lah cakap lepas aku cita kat dia time berchat2 di FB.
 
Ok sebagai seorang Fo di sebuah Hotel Bajet di daerah aku duduk nie...tak de lah hebat sangat kan tapi bila dah dok bahagian depan nie dah tentunya hari2 kerja aku akan mengadap dan berdepan dengan orang ramai@orang awam yag akan Check in kat hotel nie...memang lah pelbagai ragam orang yang aku jumpa tau, Customer Always Right..memang lah kalau kita jd costumer pun kita akan cakap macam tu kan tp kalau dah melampau sangat tak de maknanya nak ikut semua tu walaupun aku tahu aku kerja makan gaji je n hotel nie bukan lah hak milik bapak aku.aku tak kisah pun kalau org tu melampau sangat aku rasa patut je aku sound....wah macam hebat je kan.
 
kenapa tetiba je macam nie kan ha nie nak cite nie,sebenarnya time tgah entry blog nie,lelaki tu baru je pas berborak gan aku kat reception niie ha kalau lah dapat aku snap sekeping dua pic dia boleh lah korang2 tengok tau rambut dia ala2 awan nano gitu, gigit bekerakah macam setahun tak gosok buweekkkk#sooryy2 terlebih sudah geli aku muka tak leh blah.bukan nak membukak aib orang tu tapi memang patut bagi pengajaran gan orang macam nie tau....datang hotel gan anak dan bini nampak baik je ala2 suami misali gitu ayah yang baik gitu.aleh2 meleset giler andaian aku bila beberapa jam kemudian dia turun ke bawah dan
 
" adik awak nie single ke??
aku: hum kenapa encik *(jawapan dan soklan yang agak sopan as a Front office)
"hum boleh lah teman kan saya nie...saya ambik lagi satu bilik lah apa2 awak bg tau lah saya ok?* dengan stay yang tergedik2 dan muka gatai
aku: (muka selamber) kat luar tu banyak ayam *p'puan murahan yang encik boleh ambik. (rasa nak tumbok je muka dia, nak muntah aku ngok) bini kat atas ada hati nak tido gan p'puan lain errrr
"hum (senyum2 gatai lagi sambil buat isyarat best mcm nie_____>>>>>
aku: *terus angin satu badan tak tahu terus nak buat muka macam mana dah

ha gitu lah.habis aku tambah dosa je sebab dalam hati nie maki hamun aku bg kat org tu. geram giler tp tak sampai sejam pun dia turun balik n nak beborak pulak gan aku...bayangkan 2 kali aku kena hadap muka orang tu,sakit hati,terluka jiwa dan raga.dan saat tu jugak tetiba aku rasa macam takut lah pulak gan orang nie.manalah tahu andai kata dia bertindak diluar kawalan, kang mati aku sensorang kat sini.hum alahai bengang nye ingat kan bila dah tertangkapnya penjenayah yang paling dikehendaki kat bentong nie atas kes2 yang banyak berlaku mengaitkan kes bunuh, rogol,rompak, orang minyak dan sebagainye xde lah nak takut dah bila kena kerja malam sensorang kat sini TAPI kena pulak ada orang jenis macam nie yang check in errrr derita aku....So aku pun buat2 lah buzy giler pick up call n cakap lama2 gan orang yang call tu *ok aku rasa orang yang call tu mesti pelik napa aku pulak yang over2 nak cakap lama2. hum punya lah nak selamat kan diri last2 bila dia tengok aku buat bodoh je kat dia..tahu pun tekan butang lif dah naik ke bilik dia..ha......lega weii.

tapi masih rasa benggang sampai sekarang dan sebab tu lah aku cita kat blog..
Ah...manusia jenis apa lah nie #LELAKI#kebanyakkan nye memang macam tu.ha sory lah kaum2 adam sekalian ek tak niat pun nak cakap gini tapi betul kan bak kata pepatah disebabkan nila setitik habis susu sebelanga...( hum aku rasa cita sebelum nie pun aku guna pepatah nie,kenapa lah pulak aku suka gan pepatah nie ek?!)#pecinta bahasa mungkin.

tapi aku percaya tak semua lelaki macam nie....#Lelaki miang#Lelaki tak sedar diri dah berbini#
tak banyak or banyak nye lelaki macam nie aku tak pasti lah tapi ianya benar2 terjadi...kesian kat bini n anak2 dia kat atas tu kan terutama bini dia.nasib lah kak!akak yang pilih..

mintak jauh lah aku dari lelaki miang macam nie.........

Sekian.



21 November 2012

Ada JE bendanye!

Assalamualikum.....

#Selamat pagi Malaysia#Selamat bekerja di hari Rabu.hihihihi tetiba je kn sebab time dah pagi nie so tu je yang mampu nak wish.Semenjak dua tiga menjak nie ada je benda nak cakap kat blog..tp kalau nak cakap semua kang ada yang tak buat kerja lain selain mengadap blog je kan. :)
eh...skung asyik ujan je kan???ujan rahmat huhuhuu..ok apa yang aku nak cakap nie ek. ????!#$@!%#$^

BLUR.....jap gantuk sebenarnye nie.tunggu nak balik keje.hum ok skung selalu tido petang.TIDO macam hobi..macam tak boleh dipisahkan hhihihihihi orang kata lah, bukan aku kata ek org kata.. tido petang nie tak bagus napa ek??kekangan perasaan lah..boleh jadi apa ek kalau sElalu tido petang?? hum badan pun makin besar hihihihihi, tu je yang aku perasan muka sembab tapi sakit kepala kalau tido lelama,badan lemah. hum entah hapa2 kan cakap pasai tido tapi ok apa.sambil-sambil cari idea nak cakap kat blog kan. ok dari sumber2 yang boleh dipercayai mengatakan..


“Tidur di siang hari amat dikeji kerana ia akan mewarisi penyakit kebengkakkan (muka kelihatan sembab dan tidak bercahaya) malapetaka, merosakkan warna kulit, menimbulkan penyakit radang limpa, melemahkan urat saraf dan melemahkan syahwat. Sekeji-keji tidur ialah ketika awal hari (matahari terbit) dan terlebih keji lagi ialah tidur di akhir siang hari (selepas Asar).”

Setengah ulama mengatakan:
“Sesiapa yang tidur selepas Asar sehingga terganggu kewarasannya maka janganlah ia mencaci selain daripada dirinya sendiri.
 
Ha!!!!!!betuiiiii ke weiiii tapi kalau penat sebab keje malam macam mana?? errrr tertekan..ha nampak dah nampak dah tertekan salah satu sebab slalu tido petang kan...adoiiii....
tapi ada sumber mengatakan pulak kalau.>>>>
 
Berpandukan kajian saintifik, tidur sekejap di waktu siang, terutamanya pada waktu tengah hari, didapati amat berkesan untuk mempertingkatkan tenaga, tumpuan dan akhirnya produktiviti    pekerja-pekerja..
Kajian tentang kesan tidur ke atas negara-negara industri dan pasca- industri telah mendapati bahawa    92.5 % pekerja yang berkesempatan tidur di waktu tengah hari, mempunyai daya kreativiti yang lebih tinggi. Daya kemampuan mereka untuk menyelesaikan masalah juga meningkat. Semua ini pastinya meningkatkan produktiviti..
Waktu tengah hari merupakan masa yang paling sesuai untuk " tidur seketika " kerana sistem badan kita memang bersedia untuk memanfaatkan fasa tidur pada waktu itu. Dr James Maas, pakar tidur dari Cornell University juga telah merumuskan bahawa tidur di tengah hari sekadar 15 hingga 20 minit sudah mencukupi untuk mengembalikan tenaga dan menjaga kesihatan.
 
ok....FAHAM.ha nampak ada bagus nye tido tgah hari ok....tapi aku dah tido lebih dari 20 minit hahahhahahhahaha...so kesimpulannye ada buruk dan baiknye.
P/S : hah!!! tidur lagi lepas asar... kan dah giler... nasihat pada semua dan pada diri aku sendiri... sebab aku juga ada tertidur lepas asar... penat =..=" so.. tak elok kan....  semoga sama-sama ada kesedaran... :)...
dan jika tak de idea untuk bekerja ambillah sedikit waktu untuk tido di tengah hari >mengular ke hahahhahahah untuk menambahkan daya kreativiti anda..tapi kalau kantoi gan boss jgn cakap aku ajar tau aku bagi tau je.
 
sekian.

20 November 2012

Adam&Hawa...

Assalamualikum & Salam 1 Malaysia

Dari dulu lagi,berkurun lamanye or berabad dah pun telah tertulis bahawa Adam dicipta untuk bersama Hawa...Adam Dan Hawa.memang tak pelik pun bunyi nye kan??memang halwa telinga kita nie dah biasa dengan perkataan tu.sebab apa cakap pasai nie ek?sebab drama adam dan hawa tu sebenarnya. yelah semenjak dua menjak kerja nite shift nie, habis lah sampai ke epsd 49 Drama adam dan hawa telah aku ngok...setelah habis mentelaah Novel,drama nie pulak yag aku nanti2 kan tok tgok. tak sabar nak ngok kesudahannye walaupun dah tahu apa ending nye...macam biasa cita melayu happy Ending ok.



Syoook kan kalau macam tu bercinta dan bahagia.walaupun ada halangan dan dugaan tapi last2 tetap bersama..ha sepanjang ngok or baca cita adam hawa nie aku slalu tersenyum sendiri ok.sama je gan org lain kot.sambil2 tu berangan lah kan. kan best kalau jadi macam cerita tu#bab yang romantik je lah# dapat bersama dengan org tersayang,happy ending dalam percintaan @ hubungan.but not me!tapi tak nak menyesal pun dengan apa yang dah terjadi semuanya dah tertulis kan?aku tak nak jadi seorang hamba allah yang tak percaya dan tak menerima Qadaq dan Qadar yang dah ditetapkan untuk aku..lagipun apa yang kita harabkan tak semua akan tercapai...Malas  nak ingat cerita lama tapi memang tak kan hilang dari kotak ingatan nie.

Bila ngok Adam tu hum hensemnye...teringat pada seseorang yang hensem macam adam tu hensem sangat...
rindu sangat nak menatap wajah dia nak dengar suara dia.hanya Allah yang tahu apa yang aku rasa. bahagianya kalau dapat bersama.dah setahun lebih dia meningalkan aku tapi rasa sunyi tu tak penah hilang walaupun masih dikelilingi keluarga dan sahabat.....selama mana perasaan nie ada selama tulah air mata nie tak kan behenti menitis kalau teringatkan dia.

Tapi aku rasa,selagi aku macam tu aku akan menyakitkan hati seseorang yang ikhlas tok berkawan dan terima aku skung nie..ye masih seorang Adam....seorang lelaki yang sudi terima aku walaupun status aku yang begelar janda  #status yang p'puan paling takut# memang secara jujurnya aku malu sangat dengan status tu..tertekan dengan status tu..macam-macam lah. Normal dalam kehidupan kita seharian bila dengar je status nie mesti banyak tangapan dan andayai yang buruk-buruk je kan bak kata pepatah melayu disebabkan nila setitik habis susu sebelanga.memang betul pun!memang tak dapat dinafikan lagi...sebab tu aku tertekan sangat.bila someone nak kawan gan kita tu yang aku risaukan status aku sangat membebankan berat je mulut nak cakap.tapi dengan seorang nie dia dah tahu pun but aku tengok dia stay ikhlas nak berkawan dan serius pun dalam hubungan nie...seorang yang baik,jujur dan yang paling penting sangat sabar dengan apa yang terjadi bila aku dan dia...always aku rasa aku yang salah sebab tiap kali berbual atau pun jumpa kisah lama bersama Si Dia selalu je terlepas untuk menjadi topik perbualan.teruk kan aku nie, tapi aku tak boleh nak tipu diri aku kan?dah tu yang terlintas dalam kepala nie nak cakap.nak2 bila benda tu berkait rapat dengan apa yang Si Dia suka or pernah buat.

Bila dah terlepas cakap baru sedar dan terpikir kalau lah aku kat tempat dia mesti aku toching giler kot.
tapi tak pada dia.hum selama mana dia nak tahan dan boleh sabar ek????aku pun tak tahu..tp walaupun macam tu aku rasa kami makin serius dan aku pun dah bekenal-kenal dengan keluarga dia....terkejut jugak bila family dia pun tahu tentang status nie but stay boleh terima aku.hum mana nk cari orang yang dia dan keluarga dia boleh terima kita dengan status macam aku nie...tu yang membuatkan aku rasa bertuah /terharu dan aku patut terima dan belajar untuk terima semua nie..
TAPI tak ke terlalu awal untuk aku mulakan balik alam cintan cintun nie??dan kadang2 terpikir aku nie mengkhianati cinta aku pada Si Dia dulu ke???macam2.
kalau boleh tak nak bercinta.that means tak nak bercinta lama2 dah sebab sakit sangat bila semua nye hilang nanti...orang kata bercinta selepas khawin lagi indah...may be kalau ada jodoh aku dan dia aku akan terima. dan aku harab dia akan terima yang aku tak kan penah lupakan Adam aku,suami aku dulu sampai bila2 sebab tu cinta hati aku yang pertama dan Suami aku yang pertama yang akan sentiasa menjadi ingatan aku.

BOLEH ke macam tu??bersalah sebenarnya rasa kalau buat macam tu tp apa yang aku penah cakap kat dia, kalau aku gan dia ada jodoh nanti aku akan ingat,rindu dan sayang dengan orang yang dah tak de kat dunia nie...aku rasa dia tak patut rasa cemburu.tapi kalau aku dah berkahwin nanti aku pun tak tahu lah berdosa ke tak aku nie sebab ingat dan sayang pada lelaki lain selain suami aku nanti. nak tanya sapa pun tak tahu apa hukumnya???

Apa pun aku serahkan segalanye pada yang Esa...tak nak dah berharab terlalu tinggi sebab kalau jatuh nanti sakit...cukup lah rasa sekali je....bila berharap terlalu tinggi dan tak tercapai rasa sakit tu sampai sekarang pun tak hilang lagi.#berharab Si Dia baik dari penyakit tapi tengok lah kesudahannye#but semua dah ditentukan.jadi aku serahkan segalanye pada Allah yang maha mengetahui.
SEMOGA suatu hari nanti aku dipertemukan dengan ADAM yang telah diciptakan untuk HAWA nye nie.........amin.







18 November 2012

mood Sedih :(

ok.....Assalamualaikum &Salam 1 Malaysia

Genap je umur 25 tahun tetiba pulak rasa berada dalam mood sedih dan tak berapa nak ada mood#moody tak tahu kenapa..may be tekanan perasaan yang dialami saat dan ketika ini.yes macam tu lah tekanan perasaan JUST LEAVE ME ALONE #sekian.


Hum.tak de apa yang diharabkan selain bersama insan2 tersayang, keluarga,kawan2 n someone yang special.
Betul kata orang walau sebanyak mana pun kawan yang kita ada walaupun seluas lautan belum tentu mereka dapat membahagiakan kita dan mengigati kita..tp dengan seorang sahaja pasangan hidup yang sentiasa menyayanyi kita dan sentiasa berada di sisi kita sudah tentu membuat kan kita bahagia sampai ke syurga.

Indahnya!!setiap orang impikan kehidupan yang sempurna kan?..sebuah keluarga yang penuh dengan kasih sayang..melalui saat saat bahagia atau pun sukar dengan insan yang tersayang.Rindu saat tu..bilalah boleh lalui lagi saat2 macam tu??hanya Kepada mu Ya Allah kubeserah...nak nagis!!errrr may be faktor persekitaran saat aku mengentry blog ku nie....dah pukul 2.15 pagi errr bosannye nite shift sensorang mulalah fikiran nie melayang2.macam layang2 huh.....#apa aku merepek nie#megantuk#tp takut nak tido.ok

Kenapa kita sebagai manusia ada perasaan SEDIH....pelik ke soklan aku tu?
tak de jawapan dari aku. ok da......
salammualaikum.


genap 25 TAHUN

Happy b'day to me...
happy b'day to me....
happy b'day to me....eeee
happy b'day to me...

17.11.2012 Assalamualaikum &salam 1 Malaysia..

Sepatutnya semalam lg nak story n entry blog nie tp memandangkan hari nie night shift so baru lah berkesempatan nak menjenguk disini....anway semalam genap umur aku 25 tahun.Alhamdullilah syukur sangat sebab masih lagi diberi peluang untuk terus hidup dimuka bumi nie 25 tahun hidup sebagai seorang manusia.....wah muda je lagi kan?? tp tu lah rasa macam banyak sangat dah dugaan yg telah aku hadapi...mugkin semua nye untuk mematangkan lagi diri nie.pada masa hadapan kita tak tahu lgi kan.maybe lagi banyak dugaan yang akan aku hadapi.

hum....nampak je kek kat atas tu macam menarik kan#nasib lah boleh copy dari mr google.yelah bday aku tak de kek pun...errr##sedih #puiiih huhuhu tak lah tipu je tak sedih pun normal lah makin tua tak de maknanye nak meyambut b'day lainlah ada insan yg tersayang.maybe ada kejutan! #ok angan2 je lah dah tak de dah skung sedarlah ayu..sedar lah....ada tu ada tp tak sama dan caranye juga berbeza.

Tahun nie sama je cam tahun lepas, sambut b'day sorang2 jugak.ye lah semua orang sibuk dengan aktiviti masing2..yang wish pun berapa kerat je, maybe tak ingat or tak kisah pun, ye lah kan b'day ak kot bukan sapa pun hihihihihi or may be buzy..well tu tak penting.tak kisah lah diaorg nak wish ke tak,nak ingat ke tak yg penting masih ada insan yg mengigati diri ini ##wah terharu gitu..

Tiada kejutan,Tiada sambutan or what everlah tp dapat jugak kad b'day dari anak buah a.k.a anak kepada abg sulung aku....hihihi budak2 biasa lah kadnye buat sendiri kretif lah jugak siap ada pesanan kat dalam. pesanan dan ucapan yg padat dan ringkat tp menyusuk ke jiwa..mengalir jugak lah air mata nie membaca kad dari anak buah tau....so kat sni nak ler aku share sedikit pic nye.


baru dr anak buah kalau dari org tersayang meraung mungkin hihihihiihi thanks along sebab ingat kat acik awak nie than yg paling tak dijangka skali dapat jam tangan dari someone yang special dah pada aku....sebentuk cincin mainan yg dibeli bersama2 malam b'day tu..sangat menghargainye...tak dapat apa2 pun tak pe janji sentiasa dapat bersama dengan orang yang kita sayang kan..




Apapun SELAMAT HARI JADI ROHAYU SOHOR....Semoga lebih tabah dan tabah untuk hadapi kehidupan yg mendatang ...Amin........

16 November 2012

Buzy nye!!!

Assalamualikum......SAlam 1 Malaysia. :)

hey!!!hai!!! hai semua..tau tak bila xde blog nak berBlog tp bila dah ada Blog sunyi....#bunyi cengkerik#eh mana ada bunyi kan##oh no!!Tp tak bermakne sepi kan hihihihih...nak kata lupa tak pulak tp sibuk atau faktor usia yag membuatkan otak nie tak de idea tok mencurahkan apa yang nak dicurahkan...BTW hari nie rasa nak cakap yg aku sangat buzy..buzy gan keje errr BOSAN...(tetiba kuar lagu #adamHawa#muara hati) hihihihi tgah update time WHI habis wah feeling....sambil2 story ada lagu gitu.

HA.. berbalik pada story yg nak diceritakan...aku buzy...Sumpah buzy sangat-sangat.padahal kje hotel je tp buzy..ha see bapa banyak ayat buzy kan so memang buzy lah..hari2 mengadap benda nie........>>>>>>>>>>>>ok sebenarnya ini RAHSIA .tp nk tunjuk jugak system yg membuatkan aku serabut perut nak hadap hari2.

HOTEL SYSTEM...
Hum....as a front Office sepatutnya aku kje dok je kat reception tu tp ada masanya banyak pulak kje lain nk kne buat.hum.memandangkan X student journalist #ok yg sebenarnya tak de kena mengena langsung dengan bidang yg aku kje skung....aku memang lah lembab sikit -mate- nie maksud aku klau nak soh aku kira2 akaun nie memang fail lah kan tp ada kalanya kerani akaun kat hotel tu kata dia banyak kje dan bila nampak aku dok melangguk kat depan dia kasi kau kje akaun.huh tunggang tebalik dibuatnye.susahnye weiii sebab tak pandai kan..padahal kira2 je.

ok xde idea.....................tut..tut...tut.hum nie lah tempat kje aku..pagi petang siang malam semua disini ok bye.....

Reception

e.g room single bed

seminar room

hotel lobby.
#ok nampak tak sofa merah tu??
ha..tu lah port aku betengkur bila nite shift ala2 kat rumah gitu
selesa korang....zzzzzz
*Oppsss!!WTH!! mcm nk promd hotel pulak kan errrrr...oh..ok2 bye......

ROHAYU SOHOR

14 November 2012

Kenduri Khawin

Assalamualaikum...Guys....

Lama rasanya tak mengENTRY blog nie..berhabuk###FUHHHH...
sebenarnya banyak je benda nak diceritakan tp tu lah masa sngat2 lah mencemburui saat itu.
hum...Now dah November,happy sebab bulan yg bermakna bg diri ini...dan banyak jugak lah kenduri kengkawan yg kene hadir bila cuti sekolah ramai teman sepejuangan yang melangsungkan hari bahgia mereka.tiap2 minggu ada kenyang perut.alhamdullilah rezeki.

Tp bila ge kenduri sendiri memang lah tak best....segan kot ramai org.Bila berteman oh syokkknye hihihihihi jumpa kengkawan lama tak hinggat dunia berborak..borak dan borak...banyak benda diborakkan....zaman sekolah memang zaman kegilaan,itu tajuk utama yang dibicarakan dengan teman2 gelak sampai pecah perut....

Ending balik dengan keseronokkan tak puas jumpa kengkawan....
Bye...sayonara sampai ketemu
Assalamualaikum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...