Pages

6 September 2013

HatYai : Chang Puak Camp

Assalamualaikum.....

hahhaha jangan marah hari nie ada masa sikit nak update belbagai cerita maklumlah bagi aku berblog nie bermusim hihi ada masa rajin nak baca je n jengok2 je ada masa rajin nak megupdate sedangkan tak perlu pun nak kongsi kan...n ada masanye jugak malas padahal dah ingat dah nak buka blog.

ha ok2 pada yang tak tahu lagi tentang holiday aku ke hatyai tu boleh baca dulu kat sini ek Backpacker Travel HATYAI - part 1 ...tak kisah kalau tak nak baca pun hihihihihi saja je bagi tahu.

ok Destinasi pertama ada lah Chang Puak Camp - kem gajah..untuk naik gajah yang merupakan destinasi tarikan terbaru di HatYai..agak teruja sebab sebelum ie memag tak penah naik gajah.



ok dah sampai Nampak kan.....



Entrance
Ha Nampak pun dah menarik kan jom...kita masuk dalam.
Terdapat pelbagai pakej yang di tawarkan dengan harga yang berbeza seperti :
  • Elephant Trekking melalui kawasan kampung dan merentas sungai : THB500 (per person)selama 30min
  •  ATV Driving : THB500 per person - 40 minit
  •  Foot Massage : THB250 per person
  •  Memanah       : THB150  per person (10 arrow)
so setelah melihat harga aku n Mr abu pilih untuk naik gajah je memandangkan kami tak penah merasa lagi kan..n kat tempat tiket tu jugak ada staff yang jual pisang sebakul untuk kita bagi makan pada gajah nanti harga 100 bath untuk sebakul.tak lah bakul besar..bakul kecik je lah padan lah dengan harga Nye kan.so kami ambik satu untuk bagi makan pada gajah nanti..wah Nampak macam pencinta gajah dah kan.....so excited..ok buat makluman semua aku tak dapat nak ambik gambar banyak sangat sebab takut bila dah berada kat atas gajah tu.tinggi giler...ha memag rasa tak stabil kecut perut gak lah..jadinya ada lah beberapa keping je tu pun di bantu oleh pemandu gajah tersebut hihihihi thank u very much.. gajah yang bawak kami bersiar2 tu nama nya 'ann' berumur 25 tahun dan sedang preggy 8 bulan....huwaaaaa kesian kan adoi..tp orang tu cakap "it's ok ...it's ok don't worry" ha ahahha sorry lah gajah...walaupun sedang menunggu kelahiran tp tetap kuat n rajin hehhehehe.... perasan ketika tu memag bedebar serius takut bila tgok gajah yang besar errr....bismillah jom layan pic2 yang ada..


ok nie pic waktu mula2 naik..serius takut terhuyung hayang
     
ok Ann sangat pandai bergambar kan " see pose kaki dia"

ok dah makin berani n best

hehhehehehe thanks to Mr pemandu gajah"lupa nk tanya nama sapa"hehhehehe
ok selesai naik gajah n bagai makan pada ann tu kami dihidangkan dengan sedikit buah2han n air n pic yang telah siap dihias dengan frame yang sangat cantik...harga bg setiap frame 200 bath satu frame so kami ambik 1 untuk dijadikan kenangan.......

hidangan tq

so nie lah muka happy Nye bila dapat naik gajah....n tuk tuk Abg Mail yang bawak kami bersiar pada hari tu....cantik dan selesa....



so next destinasi Ice Dome.......kbai...esok smbung ek nak balik keje dah....



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...