Pages

26 August 2012

Setahun dah Berlalu....

Assalamualikum & Salam 1 Malaysia

26.08.2011 - tarikh yg tak akan aku lupakan......sekarang 26.08.2012 genap setahun...

Ya Allah,
sampaikan salam rinduku
kepada ..........(nama penuh insan tersebut),
sehingga aku menjadi kerinduannya.
Amin.....
Apa yg terjadi dalam kehidupan kadang2 kita sendiri tak jangkakan........... apa yg terjadi semuanya bersebab dan Allah tak kan turunkan sesuatu dugaan tu jika hambanya tak mampu nak hadapi...
Bersabar dan sabar...tp nak mendapat kesabaran tu bukannye sesuatu yg senang,
 :(

Suara dan gurau sendanya masih dirindui. tp dah setahun rupanya dia pergi meninggalkan aku dan keluarga kami..tahun lepas sepatutnya menjadi tahun pertama kami beraya bersama tp Allah tu tahu segalanye... jadi tahun nie masih beraya sendiri apa pun bersyukur kerana Allah masih memberikan aku ketabahan dan kesabaran tok lalui semua nie walaupun perit. Alhamdullilah masih ada insan yg sentiasa mengambil berat tentang diri nie.

Setahun pemergiannya..sebenarnya sedikit sebanyak memberikan aku banyak pengalaman dan pengajaran dalam kehidupan walaupun masih terlalu awal rasanya tuk rasa semua nie..nk buat macam mana nasib dan ketentuan tu semuanya datang dari Allah.Tak kisah lah orang lain nak cakap apa.....nak kutuk apa nk kritik apa yang penting aku yang lalui semua tu.. bak kata orang ADA AKU KISAH......

Harab dirinie sentiasa happy dan boleh lalui kehidupan yag mendatang tanpa dia disisi.... sejarah ingatan dan pengalaman sentiasa di memori dan tak kan pernah dilupakan..benda dah lepas nak simpan dalam muzium sejarah hidup je....masih banyak yang perlu dilalui...perlu fikir kehadapan tok masa depan dan may be kehidupan baru, orang baru, memory baru, walaupun tak penah LUPA dan masih rindukan dia...
 


Al-FAtihah 5.8.86 - 26.8.11

Aryu Rohayu



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...