Pages

4 January 2013

Rezeki Anak.

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia.

sejak akhir2 nie rajin pulak rasanya diri nie mengEntry blog nie...maklumlah macam2 cerita skung.tak kira lah pasl diri sendiri or pasal orang lain. yang pastinya sebab aku berblog nie adalah untuk melepaskan kerinduan pada seseorang,melepaskan geram.kesedihan .keseronokkan dan info yang aku rasa nak kongsi gan korang tak kira lah info tu berguna or tak..blog aku nie tak lah ramai yang mengEntry tapi tak pe aku buat untuk diri sendiri. dan kawan2

Hum semua orang nak anak..kenapa pulak aku cakap macam tu ye hum sebabnya aku ada terbaca satu entry nie tentang sepasang suami isteri yang dah lama nak kan cahaya mata tapi masih belum ada rezeki..tp tu lah Allah tu maha adil maha menentukan tak kira dari segi apa pun..korang mesti tahu kan tentang kes2 pembuangan bayi..terlalu banyak dah berita pasal nie tak habis2 apa jenis manusia lah yang sanggup buat macam tu..hari nie punya paper ada lagi cerita @kes tentang pembuangan bayi..tapi alhamdullilah nasib bayi tu dijumpai oleh orang yang benar2 inginkan anak..aku nak letak pic tapi entah kenapa tak boleh pulak so aku share je link tu k.. http://www.hmetro.com.my/articles/2013010405150020130104051500/Article

apa lah dosa bayi tu..pikirlah...manusia..pikirlah..tolonglah jangan jadi manusia yang tak berotak yang tak beri kemanusiaan.binatang pun sayangkan anak....entah lah aku rasa bukan aku sorang je yang geram dan cakap macam nie tapi semua orng yang berhati perut akan cakap macam nie..tapi manusia yang buat macam tu memang gelap hatinya agaknya.semoga bayi itu selamat bersama keluarga angkat barunya dan semoga encik tu dipermudahkan kehidupannya......
**rasa nak jumpa gan orang2 yg buang bayi tu lempang laju2 n jerit kat telinga dia yang dia tu KEJAM.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...