Pages

10 February 2012

semua dah TERTULIS....

kehidupan baru.......bermula akhir february 2011,march,april,may,jun,julai....em perkara yang sama Si Dia masih tak sihat..bermacam macam usaha kami lakukan tok pulihkan Si Dia tapi macam biasa stay air di luar paru2 tu ada jugak...kami tetap cuba rawatan islam di merata tempat..tak kisah lah jauh macam mane pun kami pergi segalanya tok Si Dia....sebenarnya dari Si Dia mula dapatkan rawatan di ppum,hari ke hari Si Dia nampak makin ok...dari mula aku antar Si Dia hanya mampu terlantar baring di katil sebab tak larat lama2 dah boleh naik wchair..dan dah boleh jalan sendiri..b memang kuat,,kuat melawan penyakit yang dia hadapi...sejak dari Si Dia terima rawatan di kl kami dah dok umah mak kat bentong bukan ape senang nak berulang ke kl kalau ada appmnt gan doc...memang 2 minggu sekali kami akan ke PPUM tok ambik bekalan ubat dan jumpa doc...dan slalunya jugak setiap kali aku dan Si Dia ke PPUM aku akan bawak satu beg baju besar standbay sebab slalunya memang akan masuk wad...aku nampak Si Dia dah bosan macam nie slalu..aku tahu Si Dia nak baik dan tak nak ge hospital selalu...dia nak kerja macam biasa nak jage aku nak jalan kan tugas dia sebagai ketua keluarga tapi aku tak kisah semua tu...janji Si Dia baik...tp apa kan daya dugaan kami datang satu persatu...bagi aku ibarat sudah jatuh ditimpa tangga aku tak penah rasa bosan atau menyesal menjaga Si Dia sepanjang di hospital malah aku seronok dapat berada di sisi Si Dia sepanjang masa...klu korang nak tahu sepanjang berada di hospital walaupun kami tak de aktiviti lain dan pasal honeymoon kami di padang batal..kami sikit pun tak kisah..kami honeymoon di hospital pun tak pe janji berdua....hari2 ada je yang kami borakkan ada je yang buat kami tergelak besar kelakar slalunya yang jadi mangsa untuk kami gelak adalah pesakit yang dah berumur yang satu bilik gan Si Dia....biasa lah orang dah berumur selalunya banyak ragam kan..memandangkan Si Dia pesakit yang muda dalam wad waktu tu tak heranlah Si Dia memang dikenali dalam wad tu sama macam aku hahahaha ye lah wad tu dah jadi umah kedua kami dah bila masuk wad je mesti wad yang sama,keluar masuk wad doc pun senang nak soh aku buat ape2,beli ape2 sebab dieorang pun dah tahu aku dah tau sangat dah selok belok hospital tu ....nurse kat situ pun dah kenal kami...mula2 masuk dlu memang lah xselesa dengan keadaan kat dalam wad kan,sapa pun tak nak masuk wad slalu kan tapi lama kelamaan kami dapat sesuaikan diri bila tengok ada jugak orang yang slalu keluar masuk macam Si Dia sepanjang berada di Hospital banyak benda yang kami tengok pelbagai2 kes..dan dapat jugak muhasabahkan diri kami tok lebih bersyukur walaupun kami dalam kesusahan...aku buat kete sebagai almari aku..aku mandi,tido,makan semua kat dlm wad sama dgn Si Dia aku tak nak Si Dia sorang2 hadapi semua nie, berapa lama Si Dia dalam wad aku pun sama tak balik pun, aku dok je kat situ...nurse pun tak boleh nak cakap ape....dah lah waktu Si Dia kat wad dulu ramai yang ingat aku kakak Si Dia cesss...hampeh..mungkin tubuh aku yang lebih besar dari Si Dia membuatkan orang ingat aku nie kakak Si Dia ...em ape lagi Si Dia sempat lagi tersenyum lebar bila orang tanya,mengada..tp tak pe aku bagi can...leh jugak lah Si Dia nak gorat2 nurse2 kat situ heheheh..skali skala bukan dapat pun kan..
em terlalu banyak perkara yang terjadi pada kami.....aku tahu allah tu menurunkan ujian tok hambanya mesti bersebab...yang penting Si Dia cepat baik.tu je...tapi memang betul kami banyak dugaan.."ya allah,berikan aku kekuatan,berikan Si Dia kekuatan berikan kami ketabahan"tak tahu nak cakap macam mane keadaan Si Dia ada kalanya nampak baik tapi adakalanya tak baik...aku tak tahan tgok Si Dia tanggung sakit macam nie..aku nak Si Dia....baik dapat hidup macam biasa,macam sebelum nie,,,aku tahu Si Dia rindukan kehidupan macam dlu Rindu Si Dia yang slalu ceria..skang Si Dia slalu sedih bila hari2 dia kena cucuk,ambik darah lah buat ujian tu ujian nie...em...........aku sentiasa ada tuk mengembirakan Si Dia tapi aku tahu berat ujian nie tok Si Dia...aku harab ada hikmah di sebalik semua nie......ape pun jadi aku tetap sayang Si Dia..Si Dia segalanya bagi aku......suamiku,sahabatku,..segalanya.....

4.4.11-annvsry 5yrs genting
-waktu nie dah sakit-

19.april.11-chesttiub 2nd time-

20.april.11-after X-ray-

21.april.11-smile..

13.may.11- chesttiub again 3td time-

21.may.11-icu sesak nafas,dari umah-

2.jun.11-stay in hospital-together dgr radio..

7.jun.11-nampak makin sihat-

14.jun.11-last day in wad..dapt kuar akhirnya


3.julai.11-gunung jerai kedah..tenangkan fikiran
:-)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...