Pages

24 February 2012

**Pasti akan PERGI**

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...

Hari nie,aku masih begini dengan satu perasaan sepi...sepi tanpa dia disisi, insan tersayang yang amat ku cintai hanya allah miliknya..aku bukan yang berkuasa...teringat dengan hukum ilahi setiap yang hidup pasti akan pergi..seperti di dalam Surah Al-Imran (ayat 185):

maksudnya: Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya. Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya.

Takut..takut menghadapinya..tapi yang pasti semua insan yang bernyawa pasti akan pergi, setiap insan pasti melaluinya lambat atau cepat tu semua hanya Allah saja yang mengetahuinya....aku dah melalui saat yang paling perit kehilangan dia - insan tersayang pergi dijemput ilahi yang pasti sudah tahu ketiadaanya hanya allah yang tahu perasaan ini tak kala melihat rakan lain berpasangan bergembira bersama tapi aku hanya disini menanti dia yang tak kan kembali.....
hanya keluarga dan rakan penyeri disini....aku masih mengukir senyuman pasti....

Bagaimana dia disana?? diluar bidang kuasa ku untuk mengetahui keadaannya dikala ini....yang pasti hanya doa diiringi untuk kau (Suffian Hashim) bahagia abadi....menanti saat kita disatukan kembali dengan izin allah yang sentiasa memiliki kejadian yang tak pernah kita semua fikiri....insaallah.....semuanya pasti terjadi kalau ada rezeki diri..










Aku masih punya mak dan ayah, keluarga dan rakan tapi aku terfikir masihkah aku kuat untuk melalui semua ini sekali lagi kehilangan orang yang tersayang....tak dinafikan semua orang takut kehilangan insan tersayang kan...kalau lah aku yang pergi dulu mungkin perasaan ini tak kan terjadi tapi semua nie urusannya..aku hanya menerima....

Hari ini sudah 183 hari Dia pergi meninggalkan aku disini...segala kenangan masih terpahat di sudut memory...ape pun terjadi aku masih bersyukur dan beterima kasih kerana kau sudi menjadi pasangan hati walaupun hanya sekejap masa yang diberi.... Terima Kasih......

Yang pasti segala yang terjadi tentu ada alasan yang tersendiri, aku tahu Allah itu maha mengasihani hanya Dia yang tahu apa yang terjadi.....semoga hidup ini lebih diberkati...Barakallahu Fik!!

1 comments:

Nora Karim said...

Moga masih ada kekuatan untuk meneruskan kehidupan... sentiasalah tersenyum ayu... kerana pian di sana juga tersenyum melihatmu... jika ayu bersedih... tentu pian juga bersedih... Al-fatihah buat Allahyarham Suffian... (walaupun tak pernah mengajar kalian... tapi saya tetap sedih...)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...